Co słychać w projekcie?
Działamy! Epidemia znowu daje znać o sobie i na powrót zmusza do przeniesienia aktywności na wirtualne platformy i intensyfikowanie kontaktów telefoniczno-mailowych, ale to pole do kreatywności i szukania nowych rozwiązań. Cieszymy się, że w okresie wakacyjnym oraz na początku roku szkolnego i akademickiego udało się zrealizować wiele działań projektowych z fizyczną, rzeczywistą obecnością młodzieży na zajęciach. Odbyły się ciekawe spotkania z mówcą motywacyjnym oraz zajęcia poszerzające wiedzę o wielokulturowości, uczące tolerancji i szacunku dla innych kultur. Intensywnie wyglądał też grafik naszych trenerek prowadzących warsztaty. W okresie wakacyjnym i na początku roku szkolnego udało się bezpiecznie przeprowadzić 6 edycji warsztatów współpracy zespołowej w formie stacjonarnej dla grup krakowskich i bocheńskich. Cztery grupy młodzieży wyjechały na trzydniowy trening umiejętności interpersonalnych – cztery edycje tych warsztatów miały miejsce w pięknych, górskich terenach: w Murzasichlu i Kościelisku.
W Krakowie odbyły się dwudniowe warsztaty dla liderów – częściowo w sali szkoleniowej, ale również w ciekawej formie gry terenowej w przestrzeni miejskiej.
Wczesnojesienna pora to doskonały czas na spotkania przy ognisku – te rozpalane w projekcie są okazją do poznania świata organizacji pozarządowych, które mogą zaprezentować swoją działalność, a także pokazać, że III sektor to ciekawa możliwość pracy na rzecz potrzebujących zarówno wolontaryjnej, jak i zawodowej. Młodzież sprawdza swoje możliwości w tym zakresie na razie jako wolonatriusze wykonując różne prace na rzecz lokalnych organizacji np.: Stowarzyszenia “Dragon Kraków Paraboxing”, Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej Najemcy Bocheńscy, Stowarzyszeń Rodzina Kolpinga w Bochni, Dębnie, Krakowie, Fundacji STRAŻ Obrony Praw Zwierząt, Ochotniczej Straży Pożarnej, Stowarzyszenia Rekonstrukcji Historycznej Najemcy Bocheńscy, Centrum Profilaktyki i Edukacji Społecznej PARASOL, Polskiego Związku Niewidomych i innych.
Przez cały ten okres odbywały się – głównie w formie zdalnej – konsultacje z doradczynią zawodową.