Dziś krótko o dwu z piętnastu kompetencji społecznych, które rozwinąć możecie na zajęciach w ramach projektu.

Doradzanie innym
Dawanie porad często przychodzi nam łatwo, naturalnie i niemalże automatycznie. Zwykle wynika to ze szczerej chęci pomocy i poczucia, że powinniśmy się wspierać. Jako lider czy też po prostu pracując w zespole, prędzej czy później natrafimy na sytuację, w której ktoś poprosi nas o radę. Warto wiedzieć jak postąpić, by faktycznie pomóc, a przynajmniej nie zaszkodzić.
Zamiast od razu dawać gotową odpowiedź warto zainicjować rozmowę . Można to zrobić np. zadając otwarte pytania na dany temat. Pomoże to zorientować się w danym temacie i zrozumieć punkt widzenia innej osoby. Czasem samo powiedzenie czegoś głośno pozwala na zauważenie nowej perspektywy.
Pomóż dokładnie przeanalizować sytuację, zasugeruj istotne wg ciebie czynniki i wskaż możliwe rozwiązania. Pamiętaj jednak, że ostateczna decyzja nie należy do ciebie. Uszanuj wybór drugiej osoby.

