Postawa
Wyróżnia się dwie główne postawy: otwartą i zamkniętą. Pierwsza z nich odbierana jest pozytywnie, wyglądamy wtedy na zainteresowanych rozmową, gotowych do dyskusji i pewnych siebie. To przede wszystkim wyprostowane plecy, lekko uniesiona głowa i ręce ułożone wzdłuż ciała lub delikatnie zwrócone w stronę rozmówcy. Druga postawa – zamknięta wskazuje, że jesteśmy znudzeni, niepewni lub agresywnie nastawieni. Żeby uniknąć sprawiania takiego wrażenia, należy unikać krzyżowania rąk i nóg. Nie powinniśmy także zbytnio nachylać się nad rozmówcą, jeżeli nie chcemy by poczuł się zdominowany. Wiele problemów sprawiają nerwowe ruchy rąk i dłoni – np. stukanie o biurko. W stresujących sytuacjach warto mieć przy sobie długopis – bawiąc się nim zajmiemy czymś ręce, wyglądając przy tym bardziej profesjonalnie.
Głos
Dobranie odpowiedniego tonu głosu do przekazywanych przez nas informacji jest niezwykle ważne. Nie chcemy przecież znudzić słuchaczy ani sprawić wrażenia agresywnych czy zdenerwowanych. Mimo, że nie brzmi to zbyt skomplikowanie w praktyce może sprawić nam wiele kłopotów. Ton głosu i tempo mówienia dokładnie obrazuje jak czujemy się w danej sytuacji. Jeżeli będziemy wypowiadać się cicho i powoli nasi rozmówcy od razu wyczują, że nie czujemy się pewnie, jesteśmy zdenerwowani i przestraszeni. Z kolei mówiąc głośno możemy sprawić wrażenie niecierpliwych i agresywnych.
Zanim ludzie zaczęli posługiwać się mową, głównym sposobem komunikacji była właśnie komunikacja niewerbalna. Wciąż jest ona kluczowa w kontaktach z innymi, jednak w zależności od osoby, może się różnić. Nie należy przekazu niewerbalnego traktować jako pewnika, a jedynie jako wzmocnienie przekazu.